Pieejamības rīki

Vārda dienu šodien svin: Una, Unigunde, Dzelme, Benedikts

“Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”

"Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai"


2017./2018. m.g. Jelgavas 6. vidusskolā tika uzsākta dalība Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001 "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai". Projekta ietvaros īstenotas aktivitātes, kas sniedz atbalstu skolēniem mācībās, ievērojot skolēnu intereses, spējas, grūtības, strādājot gan grupās, gan nodrošinot individuālas nodarbības. Projekta īstenošanas laiks ir no 2017. gada 1. septembra līdz 2021. gada 31. maijam.  

2021./2022. mācību gads

Uzsākot jauno mācību gadu projekta aktivitātēs ir iesaistīti 8 pedagogi.

Projekta aktivitāšu veidi:

  • Interešu izglītība. “Asprātis”.
  • Interešu izglītība. “Matemātika visapkārt mums”.
  • Interešu izglītība. “Asini prātu”.
  • Interešu izglītība. “Lasi, domā, risini”.
  • Pedagoga palīgs/otrais pedagogs. Otrais pedagogs.
  • Pētniecības programma. “Eko skola”.
  • Pētniecības programma. “Skolēni eksperimentē”.

 


2017./2018. m.g. Jelgavas 6. vidusskolā tiek uzsākta dalība Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001 "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai". 2017./2018.m.g. projektā iesaistīti 10, 2018./2019.m.g.   20 pedagogi, 2019./2020.m.g. 10 pedagogi, kuri projekta ietvaros īsteno aktivitātes, kas sniedz atbalstu skolēniem mācībās, ievērojot skolēnu intereses, spējas, grūtības, strādājot gan grupās, gan nodrošinot individuālas nodarbības. Projekta īstenošanas laiks ir no 2017. gada 1. septembra līdz 2021. gada 31. maijam.  


2020./2021. mācību gads

Uzsākot jauno mācību gadu projekta aktivitātēs ir iesaistīti 9 pedagogi.

Projekta aktivitāšu veidi:

  • Logopēds.
  • Pedagoga palīgs.
  • "Vides akadēmija".
  • "Izglītojamie eksperimentē".
  • "Domā un risini'.
  • "Eko skola"
  • "Jaunie pētnieki"

2019./2020. mācību gads

Uzsākot jauno mācību gadu projekta aktivitātēs ir iesaistīti 10 pedagogi.

Šajā mācību gadā skolēni iesaistīsies:

  • STEM un vides jomas;
  • multidisciplinārās jomas aktivitātēs.

Plānotās aktivitātēs skolēnu interešu, spēju un talantu attīstīšanā un individuālu nodarbību īstenošanā:

  • pedagoga palīga individuāls atbalsts mācību stundās STEM un vides jomas priekšmetos;
  • "Loģiskā domāšana" - loģiskās domāšanas attīstīšanas nodarbības, kuru laikā izglītojamie risina nestandarta uzdevumus fizikā un meklē nepieciešamo informāciju internetā;
  • "Vides akadēmija" praktiskās nodarbības, kuru laikā izglītojamie nostiprina dasbaszinību cikla stundās apgūtās zināšanas, pēta norises dabā;
  • "Izglītojamie eksperimentē" - praktiskās nodarbības dažādu eksperimentu veikšanā;
  • "Eko skola" - praktiskās nodarbības izglītojamajiem, kurās pēta apkārtējo vidi un iesaistās aktivitātēs, mācās saudzīgi izturēties pret apkārtējo vidi;
  • "Jaunie pētnieki" - praktiskās nodarbības izglītojamajiem vides izglītībā.

Ar 2020. gada 1. janvāri projekta ietvaros darbu uzsāks logopēds.


2018./2019. mācību gads

Tehniskās jaunrades dienas skolā ar SIA "Aspired" no Ventspils

2019. gada 28. maijā SIA “Aspired” darbinieki organizēja unun novadīja nodarbības 120 3.-6. klasē klašu izglītojamiem 8 stundu apjomā. Nodarbībās tika organizēts darbs divās darbnīcās, kurās izglītojamie darbojās gan individuāli, gan līdzdarbojās, radot noteiktu produktu. Darbnīcā “Burbuļbumba” izglītojamie paši no dabīgiem materiāliem pagatavoja vannas bumbu, “Ozobot programmētājs” darbnīcā izglītojamie radoši attīstīja tehnisko domāšanu.


Pēdējā mācību diena ZINOO Rīga centrā.

30.05.2019. 1.a un 7.b klase devās uz Zinoo centru. 7.b klase apmeklēja ‘’ZINOO’’ Rīga un  nodarbību ’Prāta ilūzija’’. Skolēni ieguva priekšstatu par to, kā iluzionisti trikos izmanto dažādas lietu fiziskās, ķīmiskās īpašības un ķermeņa valodu, lai pievērstu vai novērstu skatītāju uzmanību. Skolēniem bija iespēja uzzināt par ķermeņa valodas izmantošanu ikdienā un karjeras gaitās. Pēc nodarbības skolēniem bija iespēja iepazīties ar zinātniskā centra ekspozīciju, kur skolēni varēja apskatīties dažādus interaktīvos objektus. Spoguļu labirints, cilvēka iekšējo orgānu makets, māja ar slīpu grīdu, līdzsvara konstruktors, ultravioletās gaismas istaba –sagādāja prieku skolēniem un pilnveidoja viņu zināšanas par pasauli apkārt mums.  


Zinātnes centra “AHHAA” apmeklējums Igaunijā, Tartu.

  1. gada 30. maijā Jelgavas 6. vidusskolas 5. b klases skolēni devās mācību ekskursijā uz Zinātnes centru “AHHAA” Tartu, Igaunijā. Zinātnes centrā skolēniem bija iespēja apmeklēt darbnīcu “ CSI: DNS atdalīšana”. Darbnīcā skolēni uzzināja, ka DNS ir kā recepte, kas satur visu nepieciešamo informāciju par mūsu vizuālo izskatu - matiem, acīm, degunu un pat smadzenēm. Visām dzīvajām radībām ir DNS (kā dzīvniekiem, tā arī augiem) un mēs visi kaut kādā mērā esam līdzīgi, pēc sava ģenētiskā materiāla.

Skolēni apmeklēja arī planetāriju. Planetārijā bija iespēja vērot zvaigžņotās debesis unikālā vietā – pilnas lodes hibrīdplanetārijā un uzzināt, kas ir zvaigznes? Kurš izdomāja zvaigznājus? Varēja sekot pa austronautu pēdām un doties Visuma plašumos, ārpus mūsu Saules sistēmas. Skolēni paši patstāvīgi varēja iepazīties ar zinātnes centra “ AHHAA” piedāvāto ekspozīciju, kas demonstrē bioloģijas, fizikas, ģeogrāfijas un materiālu zinātnes likumus un ļauj interaktīvā veidā tos apgūt. Paldies par brīnišķīgo mācību ekskursiju! [gallery size="medium" ids="12657,12658,12659,12660,12661,12662"]  


Mācību vizīte uz Tērvetes dabas parku.

2019. gada 14. maijā Jelgavas 6. vidusskolas 5.a un 5. b klašu skolēni apmeklēja “Latvijas Valsts mežu” dabas parku Tērvetē. Skolēni piedalījās nodarbībā meža vidē “Zaļā klase”, kurā uzzināja par dažādu koka sugām, to augšanas apstākļiem, vides ietekmi uz augšanas ātrumu. Skolēni uzzināja, ka koka vecumu var noteikt saskaitot zaru vainagu stāvus (katru gadu skujkoki aug, veidojot jaunu zaru vainagu) un pieskaitot šim skaitlim vēl 3 gadus. Ja kociņš ir mazāks par 2 m, tad attālums no zemes līdz pirmajiem zariem ir viens gads. LMV vides izglītības speciālisti iepazīstināja skolēnus ar dažādām dzīvnieku sugām, kas dzīvo dabas parkā Tērvete, viņi iemācījās pēc pēdu nospiedumiem noteikt dzīvnieku sugu. Skolēniem bija iespēja atpūtu dabā apvienot ar vides izziņas aktivitātēm. [gallery size="medium" ids="12650,12651,12652,12653,12654,12655"]  


 

Mācību ekskursija uz interešu izglītības iestāde "Mazā Brīnumzeme"

Mērķis:

  • Iepazīstināt skolēnus ar Interešu izglītības iestādi "Mazā Brīnumzeme"
  • Veicināt sadarbības prasmes
  • Attīstīt kultūras izpratnes un kultūras izpausmes kompetences
  • Audzināt pieklājīgas uzvedības normas sabiedrībā

2019.g. 29.maijā  2. klases kopā ar audzinātājām  A.Minaļto un L. Ivanovu,  apmeklēja Interešu izglītības iestādi "Mazā Brīnumzeme" Mēs uzzinājam, ka Mazā Brīnumzeme ir ne tikai interešu izglītības un tehnoloģiju iepazīšanas centrs, šeit atrodas arī miniatūras pasaules ekspozīcija, kurā vispārdrošākie sapņi kļūst par īstenību. Cilvēku rokām radītajā un izveidotajā mini-pasaulē ir pilsētas un lauki, brauc mašīnas un vilcieni, dienu nomaina nakts, aug koki, puķes, zāle, ganās lopi un savās ikdienas gaitās dodas cilvēki. Brīnumzemes ielās arī ir sastrēgumi, satiksmi regulē luksofori, vilcieni kursē pēc saraksta. Mājās, veikalos, skolās, slimnīcās un fabrikās norisinās tādi paši ikdienas notikumi, kā dzīvē. Skolēni, kopā ar meistaru, dodas miniatūrās pasaules apceļošanā – tajā viss ir tieši tāds, kā dzīvē, tikai 87 reizes mazāks! Skolēnus iepazīstināja ar profesijām un prasmēm, bez kurām nebūtu iespējams izveidot Mazās Brīnumzemes maketu - pie tā tapšanas ir strādājis mehatroniķis, elektroniķis, mākslinieks, programmētājs, metinātājs, galdnieks, elektriķis un arhitekts. Nodarbības otrajā daļā, bērni 3D darbnīcā izveido nākotnes Latvijas maketu, kad svinēsim valsts 150.dzimšanas dienu. Skolēni atveido vietu, kurā plāno dzīvot, strādāt vai kādu vēlas izveidot paši saviem spēkiem. Dodoties mājup, izveidotos maketus skolēni paņēma līdzi – nākotnes profesionāļu sapņu, prasmju un zināšanu turpmākai iedvesmai.   [gallery columns="4" size="medium" ids="12668,12669,12670,12671,12672,12673,12674"]


 

 2019. gada 13.februārī Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrā notika ikgadējais Jauno vides pētnieku forums „Skolēni eksperimentē”.

Foruma uzdevums bija rosināt skolēnu interesi par dabas sistēmu un procesu pētīšanu, veidojot izpratni par dabas daudzveidību un vienotību, lai sekmētu labvēlīgu attieksmi pret vides un veselības saglabāšanu un uzlabošanu,  veicināt pētnieciskās prasmes, mācoties no iegūtās pieredzes, kas ļauj skolēnam patstāvīgi un radoši risināt problēmuzdevumus pētnieciskajā darbībā.

Mūsu skolas skolēni uzrādīja augstus rezultātus:

1. vieta -      Timurs Veļbickis                     4.a kl.        (I. Timofejeva) 2. vieta -      Pāvels Baks                              5.b kl.        (I. Zaikina) 2.vieta  -     Markuss Korotkovs                2.b kl.        (L. Ivanova) 3. vieta -      Anastasija Borisova              3.a. kl.       (L. Minalta) atzinība  -   Alivija Soboļeva                       3.b kl.       (J. Fjodorova) atzinība -    Valerija Lebedeva                   3.b kl.       (J. Fjodorova) atzinība  -   Darja Avlasko                          4.a kl.       (I. Timofejeva)     


Nodarbību cikls fizikā un dabaszinībās “Skolēni eksperimentē”

Pedagogi- Irina Timofejeva un Tatjana Kločane. Nodarbībās, kurās piedalās 5.-9. klašu skolēni, notiek vides izzināšana, veicot praktiskus ar dabu un apkārtējo vidi saistītus eksperimentus un pētījumus. Mērķis ir ieinteresēt skolēnus dabaszinību cikla mācību priekšmetu apguvē, attīstīt loģisko domāšanu. Strādājot grupās (pāros) skolēni veic eksperimentus, mācās apkopot un analizēt iegūtos rezultātus, izdarīt secinājumus par savu eksperimentālo darbību. Iegūtās zināšanas skolēniem palīdzēs paplašināt savu redzesloku, kā arī veikt uzdevumus dabaszinības mācību priekšmetu cikla olimpiādēs un konkursos. Nodarbībās tiek veikti, piemēram, šādi eksperimenti: “Augu audzēšana hidroponikā”, “Kā veicināt sēklas dīgšanu”, “Tigmonastijas augiem”, “Ēnas garums”, “Vienmērīga taisnlīnijas kustība”, “Vidēja ātruma noteikšana” u.c.. 2017./2018.m.g. notikušās aktivitātes:


Pāvels Baks (4.b) piedalījās pilsētas konkursā "Skolēni eksperimentē" ar savu eksperimentu "Mākslīgā zīda iegūšana" Katrīna Borisova (6.b) pilsētā ar savu eksperimentu "Augu tignomostija: vai ir vērts tos aiztikt bez vajadzības" ieguva 1. vietu un piedalījās Rīgas kārtā.


Nodarbību cikls dabaszinībās “Vides akadēmija”

2018./2019.m.g. Pedagogi- Alla Minaļto, Lilija Minalta, Jeļena Fjodorova, Larisa Ivanova. 2017./2018.m.g. Pedagogi- Ludvika Marija Aļehno, Alla Minaļto, Lilija Minalta, Jeļena Fjodorova. Nodarbību cilka ietvaros 2.-3. klašu izglītojamie eksperimentējot apgūst jaunas zināšanas. Praktiskajās nodarbībās, izglītojamie nostiprina dabaszinību cilka stundās apgūtās zināšanas, pēta norises dabā. Bērneim tiek sniegta iespēja teorētiskās zināšanas pielietot praskē, ieinteresējot apgūt arvien jaunas prasmes. Nodarbībās tiek veikti dažādi eksperimenti,. Piemēram, 1. Eksperiments ar balonu un adāmadatu 2. Brīnumšķidrums 3. Lipekļa gatavošana 4.  Statiskā elektrība 5. Eksperiments ar putnu spalvam 6. Eksperiments ar mikroskopu (sīpolu šūnas, asinis mikroskopā) 7. Garuma mēri [gallery columns="4" ids="12685,12684,12683,12682,12681,12680,12679,12678"]  


"Vides akdēmijas" nodarbībās iesasitītie izglītojamie piedalās konkursos: 2018./2019.m.g.: 2.vieta  –     Markuss Korotkovs                2.b kl.        (L. Ivanova) 3. vieta –      Anastasija Borisova              3.a. kl.       (L. Minalta) atzinība  –   Alivija Soboļeva                       3.b kl.       (J. Fjodorova) atzinība –    Valerija Lebedeva                   3.b kl.       (J. Fjodorova) 2017./2018.m.g.: 3.a klases skolēns Timurs Veļbickis piedalījās ZRKACā "Skolēni eksperimentē" un "Rīgas Dabaszinību skolā" ar savu eksperimentu "Vārāmās sāls, pārtikas soda un augļi".


Ko runā skolēni????

  1. a klases skolēni:

Timurs V.: “Pateicoties eksperimentu nodarbībām, es pats mājās sāku veikt eksperimentus un piedalījos pilsētas eksperimentu konkursā un Rīgas dabaszinību centrā.” Dāvids K.: “Bet es tagad varu pagatavot elektrisko magnētu.” Darja A.: “es savu ģimeni pārsteidzu ar trikiem, izmantojot gaisa balonus.” Sofija K.: “Man ļoti patīk gatavot figūriņas no kārtainās mīklas, kuru varu pagatavot pati.” Kirils B, Saša J.: “Mums palika atmiņā eksperimenti ar magnētiem. Mēs uzzinājām neparastas lietas par vienkāršam lietām.”

  1. b klases skolēni:

Arīna T.: “Tagad, pateicoties eksperimentiem, es varu mājās pagatavot kārtainos kokteiļus”. MarksM.: “ Mammai sen jau prasīju nopirkt kinētiskās smiltis. tagad tās spēju izgatavot pats mājas apstākļos”. Ļera O.: “Eksperimentos” mēs gatavojam šķīdumu burbuļu pūšanai no glicerīna, ziepēm, ūdens un cukura. Burbuļi bija lieli un ilgi neplīsa. mājās es tos pagatavoju māsas dzimšanas dienai.” Iļja G., Romans M.: “eksperimentos “gaisma un krāsa” mēs uzzinājām, kas ir periskops, un izgatavojām paši.” Ļera G, Ļera O., Iļja G.: “Bet mēs pilsētas eksperimentu konkursā ieguvām 2. vietu, pierādot hipotēzi, ka šķidrais līdzeklis trauku mazgāšanai nelabvēlīgi ietekmē ūdenī peldošo putnu tauku slāni.”


Basketbola nodarbības

Pedagogs- Olga Fjodorova. Basketbola nodarbībās 3.-9. klašu izglītojamie (gan zēni, gan meitenes) uzlabo savstarpējās komunikācijas prasmes, kā arī individuālo meistarību basketbolā un fiziskajā sagatavotībā. Mūsus skolā basketbola nodarbības ir jauna sporta aktivitāte. Katru piektdienu notiek sacensības savā starpā. Uzdevumi ir dažādi, bet visi ir ar basketbola elementiem. Piemēram, 1 minūti mestieni grozā, līkloču skrējieni ar roku maiņu, uzņemot laiku. Šāda veida aktivitātēs izglītojamie mācās savstarpēji sadarboties, priecāties par citu veiksmēm, analizēt kļūdas un attīstīties.


Pedagoga palīgs. Individuālas nodarbības.

Pedagogi- Anastasija Tanona, Alla Minaļto, Valentīna Ancāne,  Ineta Bušmane, Gita Jēgere, Sandra Krūmiņa, Skaidrīte Vilcāne, Daina Gasparoviča, Oksana Mihailova, Žanna Stankeviča, Tatjana Kločane, Jeļena Baštana, Jeļena Kohanoviča. Lai mācīšanās procesu padarītu saprotamāku, interesantāku un skolēnam pieejamāku, pedagoga palīgi savā darbā izmanto dažādas metodes. Nodarbībās skolēni strādā gan individuāli, gan pāros, izmanto atgādnes, vizuālos materiālus. tādējādi tiek nostiprinātas zināšanas un attīstītas mācīšanās iemaņas.

1.klase

st

stundu sataksts izmainas

korona time

veselibuveicinosa

vertibas 300x225

soma

edinasana1

Jelgava lv logo m

Jelgava lv logo b

e klase logo

uzdevumi logo

Skolas adrese

Loka maģistrāle 29, Jelgava, LV-3004

E-pasts: jppsk@izglitiba.jelgava.lv

Darba un pieņemšanas laiki: 8.00-16.00

Piekļūstamības paziņojums

pieejamiba 1

Skolas darbinieku tālruņi un e- pasta adreses

Amats 

 Vārds uzvārds

Tālrunis

e-pasts

sekretāre

Ina Matulēna

63027467

ina.matulena@izglitiba.jelgava.lv

direktore

Ilze Arbidane

63020275

Ilze.arbidane@izglitiba.jelgava.lv

direktores vietniece audzināšanas  jomā

Ļiļa Kiseļova

63012279

lilakiselova@izglitiba.jelgava.lv

direktores vietniece izglītības jomā

Viktorija Tihonova

63012278

viktorija.tihonova@izglitiba.jelgava.lv

direktores vietniece izglītības jomā Olga Fjodorova

63012277

olga.fjodorova@izglitiba.jelgava.lv

direktores vietnieks saimniecības darbā

Andrejs Koniševs

26534325

andrejs.konisevs@izglitiba.jelgava.lv

baseina vadītājs

Aivars Tihonovs 24556763 aivars.tihonovs@izglitiba.jelgava.lv

Datu drošības speciālists: Ina Matulēna , T: 63027467

e-pasts :  ina.matulena@izglitiba.jelgava.lv

Informācija par izglītības iestādes veikto personu datu apstrādi